Słuchalnia – muzyczne znaki czasu
Międzynarodowy festiwal młodej muzyki nowej prezentuje twórczość kompozytorów z roczników 70. i 80., ze szczególnym akcentem na zjawiska spektaklu i elektroniki. Jedyny w Polsce Północnej festiwal współczesnej muzyki poważnej i jedyny w kraju niemal całoroczny festiwal nowej muzyki umożliwia bezpośredni kontakt z najnowszymi pomysłami młodych kompozytorów z Polski i zagranicy w dialogu z klasyką awangardy II połowy XX wieku.
- 6.11. (piątek), godz. 19.00 Karin Hellqvist (Szwecja) - skrzypce, live electronics, Joakim Sandgren – live electronics
Znakomita szwedzka skrzypaczka zaprezentuje utwory kompozytorów przede wszystkim skandynawskich z bogatego repertuaru własnych zamówień. Usłyszymy nie tylko skrzypce, lecz także bogatą i różnorodną elektronikę, którą realizować będzie sama skrzypaczka, w niektórych zaś utworach towarzyszący jej kompozytor, Joakim Sandgren. Koncert rozpocznie napisany specjalnie dla Karin, prawykonany na Warszawskiej Jesieni 2013 „Certainty’s Flux” Dominika Karskiego, kompozytora związanego z Toruniem i Bydgoszczą, obecnie mieszkającego w Australii.
7-8.11. (sobota-niedziela) Bółt wokół SEPR
Prezentacja projektów wydawnictwa Bółt Records wokół Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia:
- 7.11. (sobota), godz. 16.00 Michał Mendyk, Daniel Muzyczuk - Polak melduje z kosmosu, czyli skąd się biorą nowe dźwięki
Kuratorzy opowiedzą o realizowanych w SEPR przez kompozytorów i inżynierów dźwięku zleceniach dla radia, filmu i telewizji, dźwiękowych ilustracjach do powstających w latach 50.-80. XX w. filmów i audycji związanych z podbojem kosmosu i tematyką science fiction, często bazujących na twórczości Stanisława Lema. Przybliżą też związki działalności Studa Eksperymentalnego z pop-kulturą i innymi dyscyplinami sztuki.
- 8.11. (niedziela), godz. 12.00 Michał Mendyk, Michał Libera - PRES Scores, czyli jak komponować z nowych dźwięków
Z prezentacji dowiemy się, w jaki sposób powstawała muzyka w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia, jak była zapisywana w partyturach oraz jak wyglądała realizacja utworów pisanych na taśmę – przez twórców nierzadko wybitnych – jak Krzysztof Penderecki, Eugeniusz Rudnik, Arne Nordheim…
Wstęp wolny