Średnicówka otwarta!

W piątek, 9 października 2015 r. w Toruniu został udostępniony dla ruchu drugi odcinek Trasy Średnicowej Północnej. 

Mniejsza skrzyżowań, przejść dla pieszych i świateł - to główne atuty Trasy Średnicowej Północnej. Jej właśnie oddany do ruchu drugi fragment - od ul. Grudziądzkiej do M. Skłodowskiej-Curie - liczy ponad 3 km. Arteria przecinająca miasto odciąży przepełnione dziś ulice Kraszewskiego- Czerwoną Drogę, Odrodzenia, Przy Kaszowniku, Warneńczyka, Kościuszki i Żółkiewskiego. To również szybsze i komfortowe połączenie dla kierowców jadących Wałami gen. Sikorskiego, Szumana, placem św. Katarzyny, Warszawską, Traugutta i Lubicką.

Toruń musi mieć połączenie pomiędzy wschodnimi a zachodnimi osiedlami. II etap Trasy Średnicowej Północnej powstał po to, by podróżowało się sprawniej i lepiej. Także rowerami, bo wzdłuż trasy jest piękna droga rowerowa – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. 

II etap Trasy Średnicowej Północnej to alternatywa dla dróg krajowych 80 i 91 przebiegających przez miasto. Wyboru można dokonać zjeżdżając z autostrady do Torunia. Do wyboru jest istniejący obecnie ciąg dróg: Szosa Lubicka, Lubicka, Traugutta Warszawska, Dobrzyńska, plac Pokoju Toruńskiego, Przy Kaszowniku, plac biskupa Chrapka, Odrodzenia, Czerwona Droga, Kraszewskiego, Bema, Broniewskiego do Szosy Bydgoskiej.

Po oddaniu do użytku II etapu TŚP kierowcy zjeżdżający z autostrady mogą pojechać Szosą Lubicką, Olimpijską, Skłodowskiej-Curie, Trasą Średnicową Północną (od Skłodowskiej-Curie do Szosy Chełmińskiej), Szosą Chełmińską (fragment w budowie), Bema, Broniewskiego, Szosą Bydgoską.

Dzięki Trasie Średnicowej Północnej kierowcy jadący z mostu gen. E. Zawackiej wjeżdżają w ul. Wschodnią, dalej M. Skłodowskiej-Curie i nowo wybudowaną Trasą Średnicową, omijając centrum miasta, dojadą do terenów przemysłowo-składowych zlokalizowanych przy ul. Polnej, Chrobrego, Mazowieckiej. Tu równolegle z budową Trasy Średnicowej Północnej miasto przebudowało układ drogowy. Powstała ul. Dworcowa, która nie tylko zapewnia obsługę Młynów, ale łączy tereny produkcyjne i usługowe, w tym Izbę Celną, z Trasą Średnicową. Wykonano także połączenie ul. Dworcowej z ul. Wielki Rów. Niedawno zaś rozpoczęła się przebudowa ulicy Batorego - od Trasy Średnicowej Północnej do ul. Towarowej i Pod Dębową Górą.

Drogę wybudowała firma SKANSKA SA. Koszt umowy to 107,64 mln zł, a dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 wyniosło 30,37 mln zł. Kontrakt nadzorującego budowę Iżyniera Projektu - DDG Sp.z o.o opiewał na 899 831 zł.