Kup bilet przez komórkę
Bilet na tramwaj czy autobus komunikacji miejskiej w Toruniu można kupić za pomocą telefonu komórkowego. Miasto zawarło umowę z firmą moBILET, która przygotowała specjalną aplikację na telefon.
Za pomocą aplikacji moBILETU można kupić zarówno bilety jednorazowe - normalne i ulgowe, jak i sieciowe, jednodniowe czy na jedną linię tramwajową i autobusową.
Usługi moBILET są dostępne we wszystkich sieciach komórkowych, niezależnie od operatora, zarówno dla umów abonenckich i w telefonach na kartę.
Jakie wymagania musi spełnić telefon?
- Obsługa platformy Java ( MIDP 2.0 oraz 2.1 ), system operacyjny Symbian, Android, iOS, Windows Phone oraz Bada.
- Możliwość łączenia się z Internetem poprzez GPRS. Aplikacja nie łączy się za pomocą BIS
- Minimum 300 kB pamięci na telefonie dla aplikacji moBILET
- Poprawnie skonfigurowany profil INTERNET GPRS
* wykorzystana kwota zostanie potrącona przy pierwszym zasileniu Konta moBILET.
Aby móc kupować bilety przez komórkę, wystarczy zarejestrować się w systemie moBILET przez internet lub wysłać sms o treści MOBILET (koszt to 50gr + VAT) na numer 7055. Otrzymamy dwa sms zwrotne: pierwszy z loginem i hasłem, drugi z linkiem do pobrania darmowej aplikacji moBILET. Następnie należy zainstalować w telefonie komórkowym aplikację i zasilić swoje elektroniczne konto dowolną kwotą, np. 10 zł (podobnie, jak kupujemy kartę telefoniczną). Operację rejestracji trzeba przeprowadzić wcześniej, zanim zamierzamy skorzystać z komunikacji miejskiej.
Doładowania konta można dokonać na stronie moBILETU (poprzez przelew bankowy). Potem, już w autobusie czy tramwaju, należy uruchomić aplikację w telefonie komórkowym i wybrać odpowiedni bilet z wyświetlanej w telefonie listy, a nastepnie go skasować. W trakcie kontroli pasażer okazuje kontrolerowi bilet wyświetlany na ekranie telefonu komórkowego, zawierający m.in. datę, godzinę, nr linii i numer boczny wozu.
Czas na zakup biletu jest ograniczony do 30 sekund - po to, by uniemożliwić ewentualne nieuczciwe próby przygotowania operacji i jej realizacji dopiero po wejściu kontrolera. Po wyznaczonym czasie, jeśli nie dokonamy zakupu biletu, zostajemy wylogowani z systemu, a trzykrotna nieudana próba zakończy się jego blokadą (która można znieść poprzez stronę internetową). Warto pamiętać, by po wejściu do autobusu zapamiętać numer boczny pojazdu (widoczny np. nad drzwiami, także wewnątrz pojazdu). Numer ten jest potrzebny przy zakupie biletu (chodzi o to, by jeden bilet można było wykorzystać tylko w jednym pojeździe).
Do pobrania: