Jordanki kongresowe
![](https://www.konsultacje.torun.pl./sites/default/files/styles/200x/public/field/image/jordanki_kongresy_2.jpg?itok=dT84xBg9)
Niezwykłe wnętrza toruńskich Jordanek będą miejscem organizacji kongresów i konferencji.
Według branżowego miesięcznika MICE Poland, CKK Jordanki będzie jednym z najnowocześniejszych obiektów konferencyjnych nie tylko w regionie, ale również w Polsce. Jego wielofunkcyjność i modularność umożliwią organizację różnorodnych spotkań biznesowych i firmowych wydarzeń, gal, dużych konferencji i targów do 1200 uczestników. Główna sala koncertowa (1012 m2) oraz sala kameralna (315 m2) mogą służyć na cele kongresowe i targowe. Obiekt posiada też zespół trzech mniejszych, modularnych sal konferencyjnych, umożliwiających organizację zarówno kameralnych spotkań biznesowych, jak i dużych konferencji, szkoleń i prezentacji dla 150 osób. Sale te mogą zostać ze sobą połączone w jedną dużą przestrzeń konferencyjną o łącznej powierzchni 210 m2. Są klimatyzowane i jest w nich naturalne oświetlenie. W ofercie wyposażenia są projektory multimedialne, mikrofony bezprzewodowe i nagłośnienie. Do każdej sali prowadzi osobne wejście. Więcej
Tymczasem 9 października 2015 r. do budynku wprowadzili się pierwsi lokatorzy. Do nowych, gotowych już biur na I piętrze przenieśli się pracownicy zawiadującej salą miejskiej spółki Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki, by z bliska nadzorować ostatnie tygodnie prac w obiekcie. Do dyspozycji mają 150 m2 powierzchni biurowej i salkę prasową na 20 osób. Niebawem podobną powierzchnię na II piętrze zajmie administracja Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej.
W pozostałych wnętrzach prowadzone są prace wykończeniowe i ostatnie poprawki, trwa montaż wyposażenia sceno-technicznego, które będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Musi ono uwzględniać potrzeby różnorodnych użytkowników, zarówno organizatorów koncertów, spektakli teatralnych, adaptacji operowych, festiwali czy wystaw, jak i konferencji i kongresów.
Wyposażeniem zajmują się firma BSC SYSTEM i Przedsiębiorstwo Specjalistyczne TEATR. Pierwsza oferuje produkty i usługi związane z wyposażeniem sal koncertowych i teatralnych. Współpracowały z nią m.in. takie instytucje, jak: Teatr Narodowy w Warszawie, Filharmonia Narodowa, Teatr Powszechny w Łodzi, Pałac Kultury i Nauki, Teatr Wielki w Łodzi oraz Teatr Baj Pomorski. Z kolei Przedsiębiorstwo Specjalistyczne TEATR jest najstarszą polską firmą zajmującą się kompleksowym wyposażeniem obiektów scenicznych. Firma zaprojektowała i przebudowała m. in. scenę Teatru Wielkiego w Poznaniu, zaprojektowała nowe urządzenia mechaniczne sceny w Teatrze Dramatycznym w Omsku, zaprojektowała i zamontowała zapadnie sceniczne w Operze Bydgoszczy oraz w Teatrze Miejskim w Gdyni przebudowała widownię i zainstalowała nowoczesne urządzenia oświetlenia scenicznego.
Pierwsze koncerty w nowej sali odbędą się w grudniu - na większość bilety są już wyprzedane.
Wartość szacunkowa inwestycji to 197 mln zł, z czego wkład Gminy Miasta Toruń to ok. 142 mln zł (ok. 72% kosztów), a dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego WKP to ok. 55 mln zł (ok. 28% kosztów).